Veelgestelde vragen

Aligners van SmileDirectClub

Wat zijn de aligners van SmileDirectClub?

Onze alignertherapie bestaat uit een aantal sets, nauwaansluitende en op maat gemaakte, BPA-vrije transparante kunststof beugels die je tanden geleidelijk weer op de juiste plek zetten.

Hoe maken de aligners van SmileDirectClub je tanden rechter?

Als je onze aligners bestelt krijgt je een doos met meerdere aligners bezorgd. Elke aligner verandert de positie van je tanden een klein beetje. De veranderingen worden van tevoren bepaald door de bij SmileDirectClub aangesloten geregistreerde tandarts of orthodontist die je behandeling begeleidt. Met een nieuwe set aligners die speciaal voor jou is voorgeschreven ga je op weg naar je nieuwe stralende lach. We maken het je nog gemakkelijker door de aligners rechtstreeks bij je thuis te bezorgen.

Waar worden de transparante aligners van SmileDirectClub van gemaakt?

Onze aligners zijn gemaakt van soepele, comfortabele BPA-vrije kunststof die geen irritatie veroorzaakt aan je wangen en tandvlees zoals vaak het geval is bij traditionele metalen beugels.

Worden de aligners van SmileDirectClub afgewerkt met een geschulpte rand of zijn ze recht?

De aligners van SmileDirectClub worden recht afgewerkt aan de bovenkant. Hierdoor wordt de optimale kracht verkregen om je tanden recht te zetten. Hierdoor zijn er ook geen brackets of draden nodig, die over het algemeen als niet mooi of onprettig ervaren worden.

Hoe weet ik of ik geschikt ben voor de aligners van SmileDirectClub?

Elke bestelling bij SmileDirectClub begint met een gratis Smile Test. Met behulp van een afdrukset voor thuis of een afspraak in onze SmileShop, kunnen we vaststellen of je een geschikte kandidaat bent voor het gebruik van aligners. Onze aligners zijn bedoeld voor lichte of gemiddelde gebitscorrecties, waaronder ruimte tussen de tanden, te weinig ruimte voor de tanden, gedraaide tanden en sommige gevallen van over- of onderbeet.

Hoelang moet ik wachten na verwijdering van een verstandskies voordat ik met SmileDirectClub kan beginnen?

Als je voor de behandeling in aanmerking komt, moet je meestal wachten tot zes weken nadat je verstandskiezen zijn getrokken voordat je met SmileDirectClub aligners kunt beginnen. Misschien kun je eerder beginnen als je een door je tandarts ondertekende verklaring hebt die bevestigt dat het veilig is om de behandeling te ondergaan.

En wat als ik mijn verstandskiezen nog heb?

Als je tandarts heeft aangeraden om je verstandskiezen te verwijderen, volg dat advies dan op. Heeft hij dit niet aangeraden, dan kun je onze afdrukset voor thuis bestellen of een afspraak maken voor een 3D-afbeelding. Een geregistreerde tandarts of orthodontist bekijkt dan je gebit. Als deze vaststelt dat een aligner behandeling niet juist voor je is, betalen we je de kosten van de afdrukset terug.

Kom ik in aanmerking voor SmileDirectClub als ik een implantaat heb?

De in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist beoordeelt je lach en bepaalt of aligners van SmileDirectClub geschikt zijn voor jou. Als deze aangeeft dat je niet voor de behandeling in aanmerking komt, worden de kosten van je afdrukset volledig terugbetaald.

Kan ik de aligners van SmileDirectClub gebruiken als ik tanden mis?

De in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist die je begeleidt bekijkt je lach en stelt vast of je in aanmerking komt voor de alignerbehandeling van SmileDirectClub. Als deze vaststelt dat je niet voor de behandeling in aanmerking komt, worden de kosten voor je afdrukset of de afspraak voor het maken van een 3D-afbeelding geheel vergoed.

Afdrukset en 3D-Afbeelding

Hoe kies ik tussen een afdrukset of een afspraak voor een 3D-afbeelding?

Bij elke SmileShop kun je een afspraak maken voor een 3D-afbeelding. De afspraak duurt 30 minuten waarin een Smile Expert een 3D-afbeelding van je lach maakt en deze naar ons laboratorium stuurt voor het maken van een smile-plan op maat. Vervolgens wordt dit bekeken en goedgekeurd door een in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist. SmileShops vind je in heel Nederland. Zoek een SmileShop bij jou in de buurt op onze locatiepagina. Als er geen SmileShop bij jou in de buurt is, of je het prettiger vindt om het thuis te doen, laten we een voorgeschreven afdrukset bij je thuis bezorgen. Gebruik de set om afdrukken van je huidige lach te maken en stuur de kit dan naar ons terug. De verzendkosten voor het terugsturen zijn inbegrepen. Het enige wat je hoeft te doen is de voltooide set afdrukken op de post te doen.

Waar kan ik een afdrukset voor thuis bestellen?

Een afdrukset kun je voor € 49 hier bestellen.

Kan ik de kosten voor mijn afdrukset terugbetaald krijgen?

Alignerbehandeling op afstand is niet voor iedereen geschikt. Daarom betalen we je de kosten van je afdrukset terug als de tandarts of orthodontist vaststelt dat aligners geen goede optie voor je zijn. Bel als je hebt vernomen dat je niet in aanmerking komt ons klantenserviceteam op 0800 0222 333 om een terugbetaling te regelen.

Ik ben de registratiecode van mijn afdrukset kwijt. Wat moet ik doen?

Wij zijn er om je te helpen! Bel ons op 0800 2626 306 of stuur ons een berichtje. Het enige dat je nodig hebt is je betalingsbewijs. Geef ons de aankoopdatum en je bestelnummer, dan kunnen we een nieuwe code voor je aanmaken.

Wat als ik een fout maak bij mijn afdrukken?

Als ons laboratorium afdrukken ontvangt waarmee geen goed 3D-model gemaakt kan worden, zodat onze in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist jouw behandeling kan beoordelen, nemen we contact met je op om je een nieuwe afdrukset voor thuis te sturen. We vergoeden de prijs van de vervangingsset wanneer je de aligners aanschaft.

Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe ik de afdrukset gebruik?

Wij zijn er om je te helpen. Er zit een handleiding in de doos, maar we hebben ook instructievideo's. Die kun je hier bekijken.

Wat is een SmileShop?

Smile Experts hebben diverse achtergronden en zijn opgeleid om efficiënt en nauwkeurig een 3D-afbeelding van je lach te maken. Veel van onze Smile Experts zijn geregistreerde mondhygiënisten. We volgens en evalueren de kwaliteit van hun werk proactief en nemen jouw eigen ervaring daar ook in mee. Onze Smile Experts kunnen alle vragen beantwoorden die je mocht hebben over onze service, het proces en onze technologie, evenals de meeste vragen over het gebruik van transparante aligners om je tanden recht te zetten. De Smile Experts werken onder begeleiding en toezicht van een in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist.

Waar vind ik SmileShops?

Onze SmileShops vind je in heel Nederland. Ga naar onze locatiepagina voor de volledige lijst met shops.

Hoe maak ik een afspraak voor een scan?

Maak simpelweg een afspraak op onze locatiepagina. Je kunt dan kiezen uit verschillende data en tijden en ons team neemt contact met je op om je afspraak te bevestigen.

Wat gebeurt er als ik te laat ben voor mijn afspraak?

Het kan nu eenmaal gebeuren dat je laat bent. Bel ons op 0800 2626 307 en laat ons weten wanneer we je in de SmileShop kunnen verwachten. We doen dan ons uiterste best om je in te plannen.

Wat als ik mijn afspraak wil wijzigen?

Bel ons minstens 24 uur voor je afspraak op 0800 2626 307 om je afspraak te verzetten en annuleringskosten te voorkomen.

Hoelang duurt een scan?

Ongeveer 20 tot 30 minuten.

Hoe werkt het 3D-scannen?

Onze Smile Experts gebruiken een heel nauwkeurige 3D-camera om een foto van je lach te maken. Dat wil zeggen van je tanden en je tandvlees. Met behulp van deze 3D-afbeelding kunnen de bij ons aangesloten tandartsen en orthodontisten bepalen of je in aanmerking komt voor de SmileDirectClub-behandeling en kan ons laboratorium een gepersonaliseerd behandelingsplan maken dat wordt bekeken en goedgekeurd door een in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist.

Welke kwalificaties hebben de Smile Experts?

Smile Experts hebben diverse achtergronden en zijn opgeleid om efficiënt en nauwkeurig een 3D-afbeelding van je lach te maken. Veel van onze Smile Experts zijn geregistreerde tandartsassistenten of mondhygiënisten. We volgen en evalueren de kwaliteit van hun werk proactief—en nemen jouw eigen ervaring daar ook in mee. Onze Smile Experts kunnen alle vragen beantwoorden die je mocht hebben over onze service, het proces en onze technologie, evenals de meeste vragen over het gebruik van transparante aligners om je tanden recht te zetten voor je nieuwe lach.

Wat als ik niet in de buurt van een SmileShop woon of werk, of niet naar een SmileShop kan of wil gaan?

Dat is geen probleem. We hebben ook een gebruiksvriendelijke afdrukset voor thuis. Je maakt een gebitsafdruk en stuurt dit naar ons terug. Wanneer de afdrukken zijn aangekomen, zal een in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist contact met je opnemen over de volgende stappen.

De behandeling

Wordt mijn geval bekeken door een erkende, geregistreerde tandarts of orthodontist?

Ja. Het behandelplan voor je nieuwe lach wordt bekeken, goedgekeurd en voorgeschreven door een in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist. Dit zorgt ervoor dat het behandelplan voor je nieuwe lach voldoet aan de normen van de beroepsorganisatie van tandartsen en orthodontisten in Nederland. Bron:

Kan ik bekijken hoe het resultaat eruit zal zien na afloop van de behandeling?

Ja, nadat we je afdrukken of 3D-afbeelding hebben ontvangen maken we een gepersonaliseerd behandelplan met een 3D-visualisatie die laat zien hoe je tanden gedurende de behandeling verschuiven. Als onze artsen bepalen dat onze aligners niet de juiste behandeling zijn voor jou, betalen we je afdrukset graag terug. Voorbeelden van hoe onze gepersonaliseerde behandelingsplannen werken zijn te zien op onze resultatenpagina.

Hoelang duurt de gemiddelde behandeling?

De in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist die wordt aangewezen om jouw behandelingsplan te bekijken en goed te keuren zal ook bepalen hoelang je behandeling moet duren. In de meeste gevallen duurt het 4-6 maanden voordat je tanden recht staan en je kunt genieten van je nieuwe lach.

Kan ik aligners van SmileDirectClub ook voor alleen mijn boven- of ondertanden gebruiken?

Ja, dat is mogelijk. De geregistreerde tandarts of orthodontist die jouw geval begeleidt beslist wat de beste en veiligste behandeloptie voor je is.

Waarom bedekken mijn aligners mijn kiezen niet?

We maken de aligners op maat voor jouw mond zodat ze de juiste afmetingen hebben om je tanden recht te zetten, maar dat je er ook zo min mogelijk last van hebt. Je aligners moeten minstens een derde van je achterste kies bedekken.

Hoe vaak moet ik mijn aligners dragen?

Draag je aligners zoals aangegeven in jouw behandelingsplan. Je doet ze uit om te eten en te drinken.

Gaan mijn tanden pijn doen tijdens de behandeling?

Net als de dagen nadat je je flink hebt ingespannen in het fitnesscentrum hebben de meeste mensen een paar dagen last van wat pijnlijke tanden nadat ze met nieuwe aligners zijn begonnen. Dat is allemaal heel normaal. Het betekent dat je aligners werken en je tanden voorzichtig naar de juiste plek bewegen. Na de eerste paar dagen met een nieuwe set zal die pijn weggaan. Mocht de pijn niet weggaan, neem dan contact op met ons klantenserviceteam op 0800 2626 306.

Moet ik tijdens de behandeling naar een tandarts?

Afgezien van hun reguliere tandarts/mondhygiëne-afspraken, hoeven de meeste klanten van SmileDirectClub tijdens hun alignerbehandeling geen extra tandartsafspraken te maken (voor de behandeling zelf).

Wat gebeurt er als ik een aligner verlies?

Als je een van je aligners kwijtraakt moet je meteen een vervangende bestellen. De prijs voor de vervanging is maar € 90 per afdruklepel. Meestal wordt je vervangende aligner binnen 5-6 weken na het plaatsen van de bestelling verstuurd. Tijdens die periode moet je je laatst gebruikte aligner blijven dragen om ervoor te zorgen dat je tanden niet terugschuiven naar hun oorspronkelijke positie. Neem voor het bestellen van een vervangende aligner contact op met ons klantenserviceteam op 0800 2626 306.

Wat gebeurt er als mijn alignerbehandeling voltooid is?

Bescherm je investering! We raden je ten zeerste aan om je nieuwe stralende lach te beschermen met onze op maat gemaakte SmileDirectClub-retainers. Zonder retainers hebben tanden vaak de neiging om na verloop van tijd weer terug te schuiven naar hun oorspronkelijke positie. Een set kost € 90 en kan tegen het einde van je behandeling worden aangeschaft. Bel ongeveer 5-6 weken voor het einde van je behandelingsplan met ons klantenserviceteam op 0800 2626 306 om je bestelling te plaatsen.

Hoe behoud ik mijn nieuwe lach na de behandeling?

Net als bij elke orthodontische behandeling is het belangrijk om regelmatig een retainer te dragen om je nieuwe smile mooi te houden. De eerste twee weken draag je je retainers 24 uur per dag (behalve tijdens het eten en drinken). Daarna draag je je retainers alleen tijdens je slaap. We raden je aan om je retainers elke 6 maanden te vervangen, zodat ze schoon en goed blijven.

Hoe verander ik mijn e-mail- of postadresgegevens?

Het is heel makkelijk om gegevens in je accountinformatie te wijzigen. Log in op je account op onze website of bel ons op 0800 2626 306 om verzendadres, e-mail, telefoonnummer of creditcardgegevens te wijzigen die we van jou in ons bestand hebben. We helpen je graag om je contactinformatie bijgewerkt te houden.

Is er een gratis whiteningbehandeling inbegrepen bij mijn aankoop?

Ja, dat is inbegrepen in de prijs van je alignertherapie. Tijdens de afspraak voor het maken van de 3D-afbeelding in onze SmileShop geven onze Smile Experts, dit zijn geregistreerde tandheelkundige medewerkers, aanwijzingen voor het gebruik van de bright on™ premium tandenbleekset behandeling en begeleiden je bij de eerste applicatie. Alle klanten die dit proces doorlopen ontvangen ook nog een bright on™ whiteningkit bij hun aligner sets. Zodat je lach niet alleen rechter, maar ook stralender wordt. Als je met behulp van onze afdrukset aligners koopt, ontvang je helaas geen bright on™.

Hoe kan ik onthouden wanneer ik mijn aligners moet vervangen?

Je houdt de status van je aligners bij door in te loggen op je account op onze website. Klik op je dashboard en voer de datum in waarop je bent begonnen met je eerste aligner set. Het dashboard doet dan de rest. Je kunt inloggen om te zien wanneer je volgens planning op je volgende set over moet gaan, welke aligner je zou moeten dragen en hoeveel dagen en aligners je nog te gaan hebt in je behandelingsplan. Mocht je vanwege een vakantie of om een andere reden vergeten zijn je aligners te dragen, dan kun je altijd je dashboard opnieuw instellen door op de knop 'Weer op schema' te klikken.

Tarieven

Wat is de Smile Garantie?

Als je de behandelrichtlijnen hebt gevolgd en je hebt aan het einde van je smile-plan nog geen mooie rechte lach, neem dan contact met ons op zodat jouw in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist je resultaten kan herevalueren. Als je herevaluatie goedgekeurd wordt door de geregistreerde tandarts of orthodontist, kun je in aanmerking komen voor extra aligners om je behandeltraject voort te zetten.

Niet vergeten: Je moet binnen 30 dagen na voltooiing van je behandelingsplan contact met ons opnemen om ervoor te zorgen dat de garantie geldig blijft. Hoe je je garantie behoudt? Draag je aligners de hele dag en nacht, behalve tijdens het eten en drinken. Registreer ook je aligners hier en reageer op de virtuele controles door een e-mail met de gevraagde foto's in te sturen om je garantie te behouden.

Hoeveel kosten de aligners van SmileDirectClub?

Eerst ga je aan de slag met onze afdrukset voor thuis van € 49 of met het laten maken van een 3D-afbeelding in een SmileShop. Je hebt twee handige betaalopties. Bij een eenmalige betaling betaal je één keer € 1750. Dat is 50% goedkoper dan andere aligners. Je kunt ook gespreid betalen met SmilePay™. Voor € 79,70 per maand gedurende 24 maanden. (€ 1.750 gefinancieerd met 9.9% rente. Het totaal terug te betalen bedrag is € 1.912,80).** Aan het einde van de behandeling doe je er goed aan om een retainer te bestellen om je stralende nieuwe lach te behouden. Deze bestel je voor €90 per set. Meer informatie over de prijzen van onze aligners vind je op one tarievenpagina.

Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?

We accepteren alle belangrijke creditcards (Visa, MasterCard, American Express, SEPA).

Bieden jullie ook de optie voor gespreide betalingen?

Ja! Met SmilePay™ voor € 79,70 per maand gedurende 24 maanden. (€ 1.750 gefinancieerd met 9.9% rente. Het totaal terug te betalen bedrag is € 1.912,80).** Maar als je kiest voor de eenmalige betaling, heb je je nieuwe lach al voor € 1750.

Kan ik mijn SmilePay™ vervroegd afbetalen?

Ja! Bel 0800 2626 306 en we helpen je graag om het resterende saldo van je betaling te regelen.

Kan ik mijn zorgverzekering gebruiken om voor de aligners van SmileDirectClub te betalen?

Neem contact op met je eigen zorgverzekeraar voor verdere informatie.

Is er een niet-goed-geld-terug-garantie?

Als een van onze in Nederland geregistreerde tandartsen of orthodontisten vaststelt dat je niet in aanmerking komt voor de behandelingsplan van SmileDirectClub, betalen we je graag de kosten van je afdrukset terug. Als je tijdens de eerste 30 dagen van je behandelingsplan om welke reden dan ook niet tevreden bent, neem dan contact met ons op om je aligners te retourneren. Meer informatie hierover vind je op onze pagina Retourneren.

Kan ik kortingen of aanbiedingen voor mijn afdrukset, scan of de behandeling combineren?

Nee, dat kan niet. Je kunt maar één actiecode per aankoop gebruiken.

Wat is Single Pay?

Single Pay is eenmalig betalen, onze betaaloptie die je het meeste waar voor je geld biedt tegen de laagste prijs. Bespaar tot wel € 162,50 ten opzichte van andere betaalmogelijkheden met de eenmalige betaling. Dan ben je voor € 1.750 al op weg naar de lach van je dromen!

Wat is SmilePay™?

SmilePay™ is onze simpele maandelijkse betaaloptie. Voor € 79,70 per maand gedurende 24 maanden. (€ 1.750 gefinancieerd met 9.9% rente. Het totaal terug te betalen bedrag is € 1.912,80**).

Wat is HFD?

Dit is momenteel niet beschikbaar in Nederland.

bright on™

Wat is bright on™?

bright on™ is onze premium whiteningkit, die je wordt voorgeschreven door één van onze tandartsen. Het is een complete whitening behandeling om je tanden stralend wit te maken.

Hoe gebruik ik bright on™?

Het is inbegrepen in de kosten van je alignertherapie. Tijdens de afspraak voor het maken van de 3D-afbeelding in onze SmileShop geven onze Smile Experts, geregistreerde tandheelkundige medewerkers, aanwijzingen voor het gebruik van de bright on™ premium whitening behandeling. Je krijgt begeleiding bij de eerste applicatie. Alle klanten die dit proces doorlopen ontvangen de bright on™ whiteningkit bij hun alignerkits. Zo wordt je lach niet alleen rechter, maar ook stralend wit. Als je met behulp van onze afdrukset aligners koopt, ontvang je geen bright on™ premium whitening.

Hoelang blijft de werking van bright on™ whitening effectief?

Een verpakking bright on™ voor 1 week bevat 4 pennen (elke pen bevat 4 doses). Gebruik ze twee keer per dag en je krijgt stralend witte tanden. Het resultaat blijft tot 90 dagen zichtbaar.

Hoe vaak kan ik bright on™ gebruiken?

We raden aan om eens in de 90 dagen een bright on™ premium whitening behandeling van 1 week te doen.

Wat doet een LED-activeringslamp?

Versterk de werking van je bright on™ premium whitening met dezelfde LED-technologie die tandartsen gebruiken. De blauwe LED-activeringslamp zorgt ervoor dat onze formule nog sneller werkt.

Hoe gebruik ik de LED-activeringslamp?

Poets eerst je tanden. Vervolgens open je de bright on™ premium whiteningpen en draai je de onderkant totdat je gel op de borstel ziet. Poets de gel met cirkelvormige bewegingen op je bovenste en onderste voortanden. Steek dan de snoer van de LED-activeringslamp in je telefoon met het juiste hulpstuk. Plaats de LED-activeringslamp in je mond voor maximaal 10 minuten. Het is normaal dat de gel gaat schuimen op je tanden en het is niet gevaarlijk als je er per ongeluk iets van inslikt. Haal de lamp uit je mond als je klaar bent en spuug zo nodig de overtollige gel uit.

Hoe maak ik de LED-activeringslamp schoon?

Haal de verwijderbare Android en iPhone-snoertjes uit de LED-lamp om te voorkomen dat ze beschadigd worden. Spoel en veeg het mondstuk af met lauw water. Laat de lamp drogen in een goed geventileerde ruimte. Doe het apparaat als het helemaal droog is in de kunststoffen doos.

Is bright on™ vegan?

Ja, bright on™ is vegan, glutenvrij, sojavrij en lactosevrij.

Kan ik bright on™ gebruiken als ik vullingen, tandhechtmiddelen of facings heb?

Het gebruik van whitening op tandhechtmiddelen of vullingen kan je tanden verkleuren. Bright on werkt niet op facings en maakt ze niet witter.

Waar kan ik bright on™ kopen?

bright on™ is alleen beschikbaar voor klanten die een SmileShop hebben bezocht en een eerste bright on™ premium whitening behandeling hebben gedaan onder begeleiding van één van onze Smile Experts, die geregistreerde tandheelkundige medewerkers zijn. Klanten die de alignertherapie na een 3D-scan hebben gekocht ontvangen de bright on™ tandenbleekset bij hun alignersets om stralende witte tanden te krijgen.

Kan ik bright on™ retourneren?

Als je bright on™ niet goed werkt, bel ons dan op 0800 2626 306. We verwerken je terugbetaling en sturen je een retouretiket zodat je de bright on™ whiteningkit naar ons terug kunt sturen.

Andere veelgestelde vragen

Wat is het SMILECHECK™ systeem?

SMILECHECK is ons eigen technologiesysteem dat je in contact brengt met de aan jou toegewezen in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist en waarmee je behandelingsplan en tandheelkundige informatie worden beheerd. Via een veilig portaal kan je tandarts afbeeldingen en gebitsafdrukken bekijken en je behandeling voorschrijven. Deze tools helpen Smile Experts en laboranten bij hun werk en bij het beheer van jouw informatie. Bovendien geeft SMILECHECK jou als klant rechtstreeks toegang om foto's en afbeeldingen te uploaden, je account te beheren en je behandelingsplan te bekijken.

Is er een minimumleeftijd voor het gebruiken van de aligners van SmileDirectClub?

Er is een minimumleeftijd van 12 jaar en de patiënten moeten alle tanden en kiezen van hun volwassen gebit hebben, met uitzondering van de tanden/kiezen 1, 16, 17 en 32. Voor patiënten die jonger zijn dan 16 jaar hebben we toestemming van een ouder of voogd nodig voor het medische/tandheelkundige geschiedenis formulier dat tijdens de evaluatiestap wordt verstrekt. Alleen met de toestemming van een ouder of voogd kan de alignerbehandeling van SmileDirectClub worden uitgevoerd.

Verzendt SmileDirectClub naar andere landen?

Momenteel zijn de aligners van SmileDirectClub alleen beschikbaar voor in aanmerking komende klanten in de Verenigde Staten, Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Hongkong, Singapore, Duitsland, Oostenrijk, Spanje en Nederland.

Hebben jullie voor-en-na-foto's van patiënten die de aligners van SmileDirectClub hebben gebruikt?

Ja. We hebben verschillende voor-en-na-foto's en videotestimonials op onze resultatenpagina.

Kan ik afdruksets kopen voor vrienden of familieleden?

Ja, je kunt afdruksets en aligners voor meer dan één persoon kopen. De beste manier om dit te doen is als elke patiënt een account heeft dat aan een uniek e-mailadres is gekoppeld, ongeacht wie de aankoop doet. We werken eraan om ons platform the updaten zodat via een enkel gebruikersaccount meerdere klanten beheerd kunnen worden. In de tussentijd zul je elke set met een afzonderlijk e-mailadres moeten aanschaffen zodat de behandeling goed kan worden beheerd. Als je maar één e-mailadres hebt, zijn er vele gratis e-mailopties die je kunt gebruiken om een tweede e-mailadres aan te maken.

Ik heb mijn account bij SmileDirectClub geannuleerd. Kan ik het weer opnieuw openen?

Ja! Als je je bestelling hebt geannuleerd, kun je op elk gewenst moment weer opnieuw met SmileDirectClub beginnen. Om te beginnen stuur je een nieuwe Smile Test in. Hiervoor ga je naar de "Kom ik in aanmerking?" pagina.

Ik kwam niet voor behandeling in aanmerking toen ik mijn afdrukset kocht of de SmileShop bezocht. Sindsdien heb ik de problemen (gaatjes, verstandkies, enz.) laten verhelpen. Kan ik nu SmileDirectClub gebruiken?

Als je de door de in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist, naar voren gebrachte problemen die goedkeuring voor een behandeling in de weg stonden hebt laten verhelpen, kun je het testproces opnieuw starten om te zien of je nu wel in aanmerking komt. Om opnieuw te beginnen stuur je een nieuwe Smile Test op. Ga hiervoor naar de "Kom ik in aanmerking?" pagina.

Wat als ik aan het einde van mijn behandelingsplan denk dat mijn tanden meer verplaatst moeten worden?

Wij staan voor je klaar om je aan een rechtere, stralende lach te helpen. Als je het behandelingsplan zoals aanbevolen door je in Nederland geregistreerde tandarts of orthodontist hebt gevolgd en het resultaat aan het einde van de behandeling niet is wat je ervan had gehoopt, neem je contact met ons op zodat de tandarts die je begeleidt je resultaten kan herevalueren. Als je herevaluatie is goedgekeurd, kun je in aanmerking komen voor extra aligners om je behandeltraject voort te zetten. Lees meer over onze Smile Garantie op de pagina retourneren.